LEGO The Simpsons House 71006

LEGO The Simpsons House 71006 Introductie

De Simpsons zijn natuurlijk wereldberoemd en behoeven geen introductie. De LEGO-set van het huis van de Simpsons bestaat uit maar liefst 2523 stukjes en heeft afmetingen van 23 cm in de lengte, 43 cm in de hoogte en 24 cm in de breedte. Het enige nadeel van deze prachtige set is de hoge prijs. In de winkel behoort het vaak tot de duurste megadozen.

Maar ondanks de hoge prijs, moeten we erkennen dat het Simpsons huis niet alleen aan de buitenkant mooi is. De interieurs zijn namelijk tot in het kleinste detail nagebouwd. Van de keuken tot Lisa's kamer tot de garage vol gereedschap voor Homer om aan zijn historische auto te werken! Als het huis eenmaal gebouwd is, kun je het in een schelp openen en genieten van alle details van de verschillende kamers.

LEGO The Simpsons House 71006 Kenmerken & Details

De begane grond van het huis heeft een geel-blauw betegelde vloer en is voorzien van een keuken met gootsteen, oven, fornuis, lades, servies, bestek en een eettafel met 4 stoelen. De woonkamer biedt een tv met Itchy & Scratchy, een zitbank, een schilderij van een boot, een telefoon, een vloerkleed, een paarse piano en een trap naar de bovenverdieping met familiefoto's.

Barts kamer is uitgerust met een bed, lamp, bureau, stoel, Krusty de Clown poster, skateboard, boekenplanken, radio en een pet. De slaapkamer van Marge en Homer bevat een bed, nachtkastjes, de wieg van Maggie en Marge's handtas. Lisas kamer heeft een spiegel, haarborstel, krukje, bed, tafel met lamp, boekenplanken, vergrootglas, rugzak en een jazz-poster aan de muur. De badkamer beschikt over een douche, toilet, wastafel en spiegel.

De afkoppelbare garage heeft een gedeukte auto, gereedschap, werkbank, gereedschapsrek, stofzuiger, gereedschapskist en bezem. De auto biedt plaats aan 4 minifiguren, heeft een deuk aan de voorkant en een openende bagageruimte voor Homer's tas en een 'radioactieve' staaf.

Buiten op het terras vind je een barbecue, kruiwagen, airconditioning met 'Eigendom van Ned Flanders', tuinstoelen, bloempotten, een schep, fruitcocktailglazen, Lisas camera, Barts skateboard springschans met 'El Barto' graffiti en een antenne op het dak.

In de set zijn er zes personages: Homer, Marge, Bart, Lisa, Maggie en Ned Flanders. Elk personage heeft zijn eigen kenmerkende gadget uit de tekenfilm. Ons advies voor deze historische LEGO-set is om het huis op een groene basisplaat te plaatsen (de typische 40cm x 40cm groene LEGO-basisplaat). Zo blijven de stukjes ook buiten het huis stevig op hun plaats, met als resultaat een echt model van de beroemdste tekenfilm TV-serie ooit!

Waarom deze set? Het is een echt verzamelstuk voor de echte Simpsons-fans, al is de set wel prijzig. De LEGO-set is speciaal gemaakt voor volwassenen (waaronder wijzelf) die zijn opgegroeid met The Simpsons.

LEGO The Simpsons House 71006 Speed Build

Set Nummer71006
ThemaThe Simpsons